Stå fast på din ret til kompensation

Tjek din kompensation

Mit fly var: Question
Vælg Aflyst, hvis du ikke kom afsted eller måtte tage et fly med andet flynummer end det oprindelige. Vælg Forsinket, hvis du ankom til din destination senere end forventet. Vælg Overbooket, hvis du uretmæssigt blev nægtet adgang til dit fly.
Afrejselufthavn: Question
Angiv hvorfra din rejse startede. Har du haft mellemlandinger, skal du stadig skrive den første lufthavn, som du fløj fra.
Slutdestination: Question
Den lufthavn hvor din rejse oprindeligt skulle være afsluttet.
Flynummer : Question
Det fly, der var årsag til forsinkelsen. Nummeret består oftest af 2-3 bogstaver efterfulgt af 3-4 tal. Nummeret kan findes i dine rejsedokumenter.
Planlagt ankomsttidspunkt til slutdestination: Question
Den dato du skulle have landet ifølge den oprindelige rejseplan.
Faktisk ankomsttidspunkt til slutdestination (cirka) : Question
Det tidspunkt du endte med at ankomme til din slutdestination.
Hvilken årsag angav flyselskabet til forsinkelsen: Question
Hvis flyselskabet har informeret dig om årsagen til forsinkelsen, kan du angive den her.
Hvornår blev du orienteret om ændringerne til rejsen: Question
Hvornår informerede flyselskabet dig om forsinkelsen?
Beskriv med dine egne ord årsagen til problemet. Medtag gerne andre oplysninger, der kan være relevant for sagen: Question
Har du yderligere information, der kan være relevant for vores sagsbehandling, kan du skrive det her.

Udvalgte eksempler

  • Familie blev 5 timer forsinket

    Johan, Henriette og deres to børn blev forsinkede 5 timer fra Bodrum i Tyrkiet til København pga. en mekanisk fejl på flyet. De modtog næsten 12.000 kr. skattefrit.

  • Forsinket på grund af dårligt vejr

    Søren og to kolleger blev forsinkede 6 timer fra Frankfurt til København, pga. kraftig tåge i Frankfurt. De har ikke ret til erstatning, da forsinkelsen skyldes omstændigheder uden for flyselskabets kontrol.

  • Aflyst fly

    Ingrid, Jens og deres tre børn skulle hjem fra Thailand. Deres fly blev aflyst på grund af problemer med brændstofpumpen, og flyselskabet indkvarterede dem på et hotel indtil dagen efter. De har ret til en kompensation på 22.300 kr.

  • Nægtet boarding

    Tove og Jørgens fly fra Aalborg til Amsterdam var overbooket, og de fik ikke lov til at flyve med. I stedet blev de sendt via København, og ankom til Amsterdam med 3 timers forsinkelse. De har krav på en erstatning på 3.750 kr. Deres billetter havde kun kostet 1.600 kr.

  • Missede forbindelsesflyet

    På vej til New York missede Astrid og Johanna deres forbindelsesfly i London, fordi deres første fly landede halvanden time for sent. De har nu fået 9.000 kr. i kompensation.


Vent venligst
Denne hjemmeside bruger cookies
For at forbedre og tilpasse vores hjemmeside, service og annoncer, bruger vi cookies. Cookies bliver gemt i op til 12 måneder efter dit besøg og kan slettes i din browser.
Nødvendige cookies
Disse cookies bruges til at identificere dig som en unik bruger, når du indtaster data på hjemmesiden. De kan ikke fravælges og bliver gemt i max 1 time. Disse cookies kommer fra: flyforsinkelse.dk
Ydeevne- og funktionalitetscookies
For at huske brugerpræferencer, måle og forbedre ydeevnen af elementer på hjemmesiden og for at beskytte dit data fra uautoriseret adgang, bruger vi cookies. Disse cookies kommer fra: flyforsinkelse.dk, google.com, bing.com, facebook.com, trustpilot.com
Statistikcookies
For at måle antallet af brugere, interaktioner og varighed af besøg på hjemmesiden m.m., bruger vi cookies. Disse cookies kommer fra: flyforsinkelse.dk, google.com
Markedsføringscookies
For at kunne tilbyde relevant annoncering, bruger vi cookies til at koordinere vores annoncer på tværs af enheder, hjemmesider og browsere. Disse cookies kommer fra: google.com, googleadservices.com, doubleclick.net, bing.com, bat.bing.com, facebook.com