VORES PRIS 25% + moms eller GRATIS, hvis du ikke får kompensation

Spørgsmål og Svar

OBS: Primera Air er gået konkurs den 2. oktober. Vi tager derfor ikke længere sager fra dette flyselskab.

Spørgsmål og Svar

Vores service

  • Hvordan hjælper Flyforsinkelse.dk mig med at få kompensation?

    Når du anmelder din sag til os, starter vi med at kontakte flyselskabet med kravet. Hvis de ikke svarer eller afviser kravet uberettiget, kontakter vi derefter den pågældende trafikstyrelse eller går videre til retten, hvis det bliver nødvendigt. Vores vedholdenhed er en af årsagerne til, at vi vinder mere end 99% af vores retssager.

  • Hvad koster det?

    Du betaler først for vores service, når vi vinder din sag. Får vi ikke medhold i dit krav, er vores service gratis, og vi dækker alle omkostninger til eventuel advokatbistand og retsgebyrer.

    Rent praktisk prissættes sagsomkostningerne ift. den paragraf i EU-forordningen, der benyttes ved kompensationskravet. Prisen er sat således, at du højst kan komme til at betale 25% + moms af kompensationssummen.

    Sagsomkostninger per kompensationstype (DKK per passager inkl. moms):
    Kompensation iflg. EU 261/04 artikel 7, stk. 1 a): DKK 580
    Kompensation iflg. EU 261/04 artikel 7, stk. 1 b): DKK 930
    Kompensation iflg. EU 261/04 artikel 7, stk. 1 c): DKK 1400
    Kompensation iflg. EU 261/04 artikel 7, stk. 2 a): DKK 290
    Kompensation iflg. EU 261/04 artikel 7, stk. 2 b): DKK 460
    Kompensation iflg. EU 261/04 artikel 7, stk. 2 c): DKK 700

  • Kan jeg selv søge kompensation?

    Ja, alle kan henvende sig direkte til flyselskabet og kræve erstatning for forsinkelser. Men ofte afviser flyselskaberne disse krav med undskyldningen at forsinkelsen var forårsaget af `ekstraordinære omstændigheder´, og det kan være svært at modbevise. Du bør derfor være parat til at forfølge sagen yderligere i retten og dermed betale advokatsalærer og andre omkostninger. Hvis du vinder sagen, betaler modparten disse udgifter.

  • Hvorfor skal jeg bruge Flyforsinkelse.dk?

    Ved at bruge Flyforsinkelse.dk kan du koncentrere dig om andre ting, mens vi tager os af flyselskabet. Flyselskaberne forsøger ofte at gøre det så vanskeligt som muligt for passagererne at kræve erstatning. Vores mange års erfaring og samarbejde med nogle af de bedste advokater er nogle af ​​grundene til, at vi vinder de fleste sager.

Indsendelse af dit krav

  • Hvordan søger jeg?

    For at opstarte din sag mod flyselskabet, skal du udfylde vores anmeldelsesformular. Ud fra oplysninger om din flyvning beregner formularen, hvor meget du har ret til i kompensation. Hvis det ser ud til, at du er berettiget til kompensation, bliver du bedt om at udfylde dine kontaktoplysninger og indsende din anmeldelse. Derefter vil vi gennemgå din ansøgning og informere dig, om vi kan tage din sag eller ej.

  • Hvilke dokumenter skal I bruge for at starte min sag?

    Når vi godkender din sag, beder vi dig om at uploade nogle dokumenter, der er nødvendige for at behandle dit krav. Vi beder om: En rejseplan fra dig og dine medrejsende med navn på passager(er), afgangstid, flynummer og reservationsnummer. Boardingkort eller billet kan også bruges. En fuldmagt underskrevet af dig og dine medpassagerer, som tillader os at håndtere din sag mod flyselskabet. Få flyselskaber kræver stadig kopi af billed-ID. Det beder vi dig om at uploade, hvis dit flyselskab er iblandt disse. For at kunne åbne dine dokumenter, beder vi dig sende dem som pdf-, jpg- eller word-filer.

  • Kan jeg søge for mere end en person?

    Ja, du kan tilføje det antal personer, du vil medtage i din sag, under anmeldelsesformularen. Bemærk venligst at vi på et senere tidspunkt vil bede om en fuldmagt underskrevet af alle personer, der deltager i kravet.

  • Hvor langt tilbage i tiden kan jeg søge erstatning?

    I Danmark er forældelsesfristen for disse krav sat til 3 år efter forsinkelsen. Men vær opmærksom på at forældelsesfristen kan være kortere i det land, du har fløjet fra. Derfor anbefaler vi, at du anmelder din sag hurtigst muligt efter forsinkelsen.

  • Kan jeg få erstatning for andre omkostninger forårsaget af forsinkelsen?

    Ja, afhængigt af længden på din forsinkelse skal flyselskabet tilbyde forfriskninger, logi, transport og muligheden for to telefonopkald eller e-mails i ventetiden. Hvis du har haft ekstra omkostninger i den forbindelse eller måtte købe ny flybillet, kan vi hjælpe dig med at få refunderet disse. Det gør vi uden at tage ekstra betaling. Upload venligst dine kvitteringer, når du uploader dine rejsedokumenter.

  • Kan jeg kræve erstatning for en flyvning betalt af min arbejdsgiver?

    Kompensationen følger passageren og ikke den, der har betalt billetten. Hvis du er forsinket under en forretningsrejse, er det dig som passager, der kan kræve kompensation. Dog tilfalder kompensationen virksomheden i de tilfælde, hvor et sådan forhold indgår i virksomhedens firma- eller rejsepolitik.

  • Flyselskabet nægter at betale kompensation. Kan jeg stadig ansøge på Flyforsinkelse.dk?

    Ja, det er ikke ualmindeligt at passagerer bliver afvist på forkert grundlag, når de kræver kompensation direkte fra flyselskabet. Vi ved hvilke omstændigheder, der berettiger dig til kompensation, og vi tager de nødvendige retslige tiltag for at få flyselskabet til at betale. Hvis du har modtaget et svar fra flyselskabet, kan du sende det til os, når du anmelder sagen.

Processen

  • Hvor lang tid tager det?

    Når du anmelder din sag til Flyforsinkelse.dk, kan det tage alt fra et par uger til nogle år, før du modtager din kompensation. Den lange ventetid skyldes nogle flyselskabers lange svartider eller manglende svar. Hvis ikke flyselskabet vil betale, kan det blive nødvendigt med en vurdering af forsinkelsen fra en af de europæiske transportmyndigheder, der har en gennemsnitlig svartid på 6-12 måneder. Skal sagen i retten, skal du også påregne 6-8 måneders behandlingstid. Den gode nyhed er, at der påløber renter på kompensationsbeløbet i den tid, hvor sagen er indgivet til retten.

  • Hvordan får jeg min kompensation, når sagen er vundet?

    Når vi modtager kompensation fra flyselskabet, sender vi dig en mail, hvor vi beder om dine bankoplysninger. Mailen får du fra vores økonomiafdeling, der bruger mailadressen: post@economic.com. Bemærk at det er en anden e-mail end den, du har modtaget opdateringer fra gennem sagsforløbet. Husk derfor at tjekke dit spamfilter.

  • Flyselskabet har kontaktet mig direkte. Hvad skal jeg gøre?

    En gang imellem kontakter flyselskaberne vores klienter direkte. Som din juridiske partner håndterer vi al korrespondance med flyselskabet, så send venligst flyselskabets svar til vores sagsbehandlere, så vi kan gå videre med dit krav. Nogle flyselskaber overfører kompensationen direkte til passageren. Er det tilfældet så kontakt os straks, så vi kan rådgive dig til, hvad du skal gøre.

  • Kan to virksomheder håndtere min sag samtidig?

    Du kan kun få én kompensation pr. forsinkelse. Hvis flere virksomheder hjælper dig samtidig, kan du ende med at skulle betale sagsomkostninger til alle virksomheder, når din sag er vundet. Derfor er det vigtigt, at du kun bruger én virksomhed ad gangen.

Dine rettigheder

  • Hvilke lande er dækket?

    EU's passagerrettigheder gælder for flyvninger fra alle lande i EU og medlemsstater af EU-forordning 261/2004. Dette omfatter Norge, Island, Schweiz, det vestlige Balkan og Tyrkiet. Reglerne gælder også for flyvninger til EU og de førnævnte lande, så længe flyselskabet har sin base i et af medlemslandene.

  • Hvor længe skal mit fly være forsinket, før jeg har ret til kompensation?

    For at kunne få kompensation, skal dit fly ankomme mere end 3 timer senere end det planlagte ankomsttidspunkt. Ved aflyste fly afhænger det også af, hvornår flyselskabet informerede dig om ændringen. Men du skal mindst være 2 timer forsinket ved ankomst. Du kan prøve vores beregner for at se, om din forsinkelse giver dig ret til kompensation.

  • Hvor meget kan jeg få i kompensation?

    Kompensationsbeløbene strækker sig mellem 250-600 euro pr. passager. Hvor meget du har ret til, afhænger af distancen, forsinkelsens omfang og om du rejser til eller fra et land uden for EU. Når du har indtastet dine flyoplysninger i vores anmeldelsesformular, vil du kunne se, hvor meget du kan være berettiget.

  • Kan jeg kræve kompensation, selvom flyselskabet betalte mit hotel eller andre omkostninger under forsinkelsen?

    Ja. I henhold til EU-forordningen kan du stadig have ret til en økonomisk kompensation, selv hvis du er blevet kompenseret for kost og logi.

  • Jeg missede mit forbindelsesfly. Kan jeg få kompensation?

    Muligvis. Hvis de to fly købes som en del af samme rejse, med samme reservationsnummer, kan denne type forsinkelse også give dig ret til kompensation. Prøv vores beregner og se om det er muligt.

  • Kan I også hjælpe ved mistet bagage?

    Desværre er bagage ikke en del af den EU-forordning, som vi arbejder under. Vi anbefaler, at du kontakter dit forsikringsselskab i stedet.

Svartid

  • Hvornår kan jeg forvente et svar fra jer?

    I nogle perioder har vi mere travlt end andre, men vi stræber altid efter at besvare din henvendelse inden for 2-4 arbejdsdage. Hvis du har behov for et svar før, så kan du altid ringe til os.

  • Hvornår modtager I svar fra flyselskabet?

    Det varierer fra flyselskab til flyselskab, hvor hurtigt de svarer. Og nogle flyselskaber svarer aldrig. Hvis vi ikke har hørt fra dit flyselskab inden for 6 uger, vil vi tage andre retslige tiltag for at gøre krav på din kompensation.

  • Min sag er hos Trafikstyrelsen. Hvor lang tid tager det?

    Hvert land har sin egen transportmyndighed, som håndterer sager om forsinkede og aflyste fly. Myndighederne håndterer sagerne inden for 6-12 måneder i gennemsnit. Så vi beder om din tålmodig i ventetiden.

  • Min sag afventer en retssag. Hvor lang tid tager det?

    Det tager normalt 6-8 måneder fra sagen er indgivet til retten, til der er et resultat. Vi opdaterer dig, så snart der er noget nyt, men tøv ikke med at kontakte os, hvis du ønsker en opdatering i mellemtiden.

  • Andre passagerer fra mit fly har allerede modtaget deres kompensation. Hvornår får jeg min?

    Flyselskaberne håndterer hver sag individuelt. Og desværre er det ikke ualmindeligt, at de betaler kompensation til nogle passagerer, men ikke andre. Hvis du vil vide den nøjagtige status på din sag, beder vi dig kontakte vores sagsbehandlere.

Denne hjemmeside bruger cookies
For at forbedre og tilpasse vores hjemmeside, service og annoncer, bruger vi cookies. Cookies bliver gemt i op til 12 måneder efter dit besøg og kan slettes i din browser.
Nødvendige cookies
Disse cookies bruges til at identificere dig som en unik bruger, når du indtaster data på hjemmesiden. De kan ikke fravælges og bliver gemt i max 1 time. Disse cookies kommer fra: flyforsinkelse.dk
Ydeevne- og funktionalitetscookies
For at huske brugerpræferencer, måle og forbedre ydeevnen af elementer på hjemmesiden og for at beskytte dit data fra uautoriseret adgang, bruger vi cookies. Disse cookies kommer fra: flyforsinkelse.dk, google.com, bing.com, facebook.com, trustpilot.com
Statistikcookies
For at måle antallet af brugere, interaktioner og varighed af besøg på hjemmesiden m.m., bruger vi cookies. Disse cookies kommer fra: flyforsinkelse.dk, google.com
Markedsføringscookies
For at kunne tilbyde relevant annoncering, bruger vi cookies til at koordinere vores annoncer på tværs af enheder, hjemmesider og browsere. Disse cookies kommer fra: google.com, googleadservices.com, doubleclick.net, bing.com, bat.bing.com, facebook.com