Vilkår og betingelser

OBS: Fredag den 14/12-2018 lukker vores telefoner kl 10.30.

Vilkår og betingelser for Flyforsinkelse.dk’s ydelser

Følgende vilkår og betingelser beskriver de gældende vilkår for samarbejdet mellem den forurettede passager (Klienten) og Flyforsinkelse.dk (Flyforsinkelse). Klienten accepterer disse vilkår og betingelser ved indgivelse af sin sag til Flyforsinkelse på hjemmesiden: www.flyforsinkelse.dk.

Generelle oplysninger

Flyforsinkelse.dk
/SYNCON INTERNATIONAL ApS
Carl Jacobsens Vej 20, 1.
2500 Valby
Danmark

E-mail: klient@flyforsinkelse.dk
Telefon: +45 7873 0974

CVR nummer: 32561950

  1. 1. Flyforsinkelses ydelser

    1. a) Vurdering af gennemførligheden af Klientens krav på godtgørelse.
    2. b) Beregning af den potentielle kompensation eller erstatningsstørrelse.
    3. c) Fremsættelse af krav til flyselskabet.
    4. d) Gennemførelse af kravet, om nødvendigt ved rettens hjælp.
    5. e) Forhandle forlig med luftfartsselskabet.
    6. f) Inddrive og udbetale godtgørelsesbeløb og/eller erstatning.
    7. g) Jævnligt at informere Klienten om status på sagen.
  2. 2. Klientens forpligtelser

    Klienten forpligter sig til følgende:

    1. a) Uopfordret og uden ugrundet ophold at videregive Flyforsinkelse alle relevante oplysninger i sagen både ved sagens oprettelse, samt undervejs i forløbet, f.eks. hvis flyselskabet vælger at udbetale kompensation direkte til Klienten.
    2. b) Besvare forespørgsler fra Flyforsinkelse sandfærdigt og uden unødigt ophold.
    3. c) Undlade at kontakte eller føre direkte dialog med flyselskabet, og såfremt Klienten bliver kontaktet, at henvise til Flyforsinkelse.
    4. d) Hvis relevant, at assistere med at søge dækning af de omkostninger, der er defineret nedenfor under pkt. 5, via Klientens retshjælpsforsikring eller ved at opnå fri proces.
  3. 3. Flyforsinkelses rettigheder

    Flyforsinkelse forbeholder sig ret til på ethvert tidspunkt i sagsforløbet:

    1. a) At indhente information om sagen fra eksterne kilder, samt at videregive Klientens kontaktinformationer og data om flyrejsen til flyselskabet og enhver tredjepart, som er beskrevet i Persondatapolitikken.
    2. b) At foretage alle retslige skridt, som kan bidrage til at få udbetalt kompensation og/eller erstatning.
    3. c) Når som helst uden varsel at ophøre med enhver yderligere sagsbehandling, f.eks. fordi nye oplysninger i sagen efter Flyforsinkelses opfattelse umuliggør gennemførelsen af kravet, retsreglerne er ændret eller flyselskabets betalingsevne er forringet, kravet er blevet forældet, etc..
    4. d) Flyforsinkelse kan, på vegne af Klienten, og med bindende virkning for denne, indgå forlig, akkorder og andre ordninger, for at sikre Klientens krav i tilfælde af et luftfartsselskabs konkurs, forventede konkurs, betalingsstandsning eller kendte økonomiske vanskeligheder. Disse aftaler vil betyde, at Klientens oprindelige krav vil blive erstattet af det faktiske beløb, som Flyforsinkelse indgår aftale om med flyselskabet. Flyforsinkelses krav på omkostninger jf. punkt. 5 vil kun blive beregnet ud fra det faktiske beløb, der kommer til udbetaling fra flyselskabet.
    5. e) Flyforsinkelse, dets associerede selskaber og samarbejdspartnere har ret til at kontakte Klienten via telefon, brev og elektroniske medier med henblik på markedsføring af produkter og ydelser samt i forbindelse med tilbud, nyhedsbrev, events og konkurrencer. Klienten kan til enhver tid frabede sig at blive kontaktet ved henvendelse per email på klient@flyforsinkelse.dk.
  4. 4. Klientens rettigheder

    Klienten skal som udgangspunkt overlade det til Flyforsinkelse at inddrive kravet mod flyselskabet. Klienten har dog altid følgende muligheder:

    1. a) Ret til på et hvilket som helst tidspunkt uden varsel at opsige samarbejdet med Flyforsinkelse, ved skriftligt at informere herom og mod at betale sagsomkostninger i henhold til punkt 5g.
    2. b) Ret til at blive adspurgt, før Flyforsinkelse indgår forlig. Klienten kan vælge en anden løsning end anbefalet af Flyforsinkelse, mod at betale sagsomkostninger til Flyforsinkelse.
    3. c) Indgår Klienten, på egen hånd, et forlig med flyselskabet uden Flyforsinkelses medvirken eller viden herom, vil Klienten være forpligtiget til at betale sagsomkostninger jf. pkt. 5 a, samt de omkostninger, der måtte være påløbet grundet behandlingen ved domstolene, til Flyforsinkelse jf. pkt. 5 d og 5 g.
  5. 5. Omkostninger

    1. a) Sagsomkostninger beløber sig til 25% tillagt moms af Klientens samlede godtgørelsesbeløb. Der beregnes dog ikke sagsomkostninger af Klientens refusion af flybilletter, hotelovernatninger, og tilsvarende direkte udlæg, der inkluderes i kravet til flyselskabet.
    2. b) Sagsomkostninger og renter beregnes ikke, i det tilfælde at Flyforsinkelse opgiver at opnå godtgørelse.
    3. c) Endvidere kan der i forbindelse med arbejdet med Klientens sag påløbe yderligere omkostninger til retssager, f.eks. til juridisk bistand, retsgebyrer, og lign. Sådanne omkostninger udlægges af Flyforsinkelse, og bliver refunderet til Flyforsinkelse af modparten såfremt sagen vindes. Såfremt sagen tabes, bærer Flyforsinkelse alle omkostningerne.
    4. d) Sagsomkostninger fradrages i det udbetalte erstatningsbeløb, og opkræves således ikke før erstatningen er udbetalt.
    5. e) Omkostninger til eventuelle bankgebyrer og andre overførselsgebyrer bæres af Klienten.
    6. f) I særlige tilfælde er Flyforsinkelse berettiget til at fakturere omkostninger direkte til Klienten. Det kan ske i flg. tilfælde:
      1. Såfremt erstatningen er blevet udbetalt direkte til Klienten.
      2. Såfremt Klienten ønsker at opsige aftalen om inddrivelse af kravet gennem Flyforsinkelse, er Flyforsinkelse berettiget til at fakturere omkostninger, beregnet efter punkt 5 g.
      3. Såfremt Klienten ønsker at indgå eller afvise forlig som divergerer fra Flyforsinkelses anbefaling, kan Flyforsinkelse fakturere omkostninger beregnet efter punkt 5 g.
      4. Såfremt Klienten bevidst har tilbageholdt vigtige oplysninger om sagen, eller bevidst har afgivet usande oplysninger til Flyforsinkelse, eller såfremt Klienten efter Flyforsinkelses skriftlige anmodning vedbliver med ikke at opfylde forpligtelserne som nævnt under punkt 2, er Flyforsinkelse berettiget til at opsige aftalen med Klienten med øjeblikkeligt varsel samt fakturere omkostninger iflg. punkt 5 g.
    7. g) Såfremt der foreligger særlige tilfælde som beskrevet under punkt 5 f, har Flyforsinkelse ret til at fakturere sagsomkostninger til Klienten svarende til 25% af den forventede kompensationssum tillagt dokumenterede omkostninger såsom retsgebyrer og tillagt omkostninger til juridisk assistance efter statens takster herfor, samt moms.
    8. h) I tilfælde hvor indkrævning af refusion af Klientens ekstraomkostninger sker uden tilknytning til en igangværende sag om indkrævning af kompensation, beregner Flyforsinkelse 25% + moms af beløbet, der indhentes fra flyselskabet.
  6. 6. Opsigelse og fortrydelse

    1. Disse vilkår og betingelser er gældende, fra Klienten har oprettet sin sag på www.flyforsinkelse.dk, og indtil sagen afsluttes af én af parterne. Klienten har en fortrydelsesret på 14 dage efter oprettet sag, hvor sagen kan afsluttes uden omkostning for Klienten. Fortrydelsesretten gøres gældende ved at udfylde nedenstående standardfortrydelsesformular.


      Standardfortrydelsesformular

      Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

      Til:
      Flyforsinkelse.dk
      Carl Jacobsens Vej 20, 1.
      2500 Valby
      Danmark
      E-mail: klient@flyforsinkelse.dk


      Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om levering af følgende tjenesteydelser: Bestilt den:

      Forbrugerens navn:

      Forbrugerens adresse:

      Dato:



      Forbrugerens underskrift
      (kun hvis formularen indsendes på papir)

  7. 7. Fortrolighed

    1. Alle Klientens oplysninger bliver behandlet med fortrolighed efter gældende lovgivning i EU, herunder Persondataloven.
  8. 8. Værneting og lovvalg

    1. Enhver tvist om forståelsen af ovennævnte Vilkår og Betingelser kan, af begge parter, indbringes for de danske domstole og skal afgøres efter dansk national ret, samt de internationale retsregler, der gør sig gældende for nærværende aftaleforhold.
Denne hjemmeside bruger cookies
For at forbedre og tilpasse vores hjemmeside, service og annoncer, bruger vi cookies. Cookies bliver gemt i op til 12 måneder efter dit besøg og kan slettes i din browser.
Nødvendige cookies
Disse cookies bruges til at identificere dig som en unik bruger, når du indtaster data på hjemmesiden. De kan ikke fravælges og bliver gemt i max 1 time. Disse cookies kommer fra: flyforsinkelse.dk
Ydeevne- og funktionalitetscookies
For at huske brugerpræferencer, måle og forbedre ydeevnen af elementer på hjemmesiden og for at beskytte dit data fra uautoriseret adgang, bruger vi cookies. Disse cookies kommer fra: flyforsinkelse.dk, google.com, bing.com, facebook.com, trustpilot.com
Statistikcookies
For at måle antallet af brugere, interaktioner og varighed af besøg på hjemmesiden m.m., bruger vi cookies. Disse cookies kommer fra: flyforsinkelse.dk, google.com
Markedsføringscookies
For at kunne tilbyde relevant annoncering, bruger vi cookies til at koordinere vores annoncer på tværs af enheder, hjemmesider og browsere. Disse cookies kommer fra: google.com, googleadservices.com, doubleclick.net, bing.com, bat.bing.com, facebook.com